Wywiad z Wiceprezesem Zarządu MTP

Zbudujemy wszystko, wszędzie gdzie chcesz

tomasz_kobierski.JPGO powołaniu nowej marki oraz o perspektywach stojących przed zespołem IDEAEXPO.MTP mówi Tomasz Kobierski, Wiceprezes Zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich

 

Panie Prezesie, właśnie minął rok, od czasu gdy marka IDEAEXPO.MTP zaistniała na rynku. Proszę powiedzieć skąd wziął się pomysł wyróżnienia zespołu odpowiedzialnego za budowę stoisk targowych?

Zespół budowy stoisk istnieje na MTP już od ponad 30 lat. I choć trudno porównywać obecny rynek do tego sprzed ponad trzech dekad musze powiedzieć, że był to czas gromadzenia doświadczenia, budowania relacji z klientami i kształcenia pracowników tak, aby mogli swoją wiedzą sprostać rosnącym oczekiwaniom wystawców. Przez te kilkadziesiąt lat rynek producenta zmienił się w rynek konsumenta, gdzie podaż znacznie przewyższa popyt. Innymi słowy mówiąc na rynku działa tyle firm, że wystawcy mogą swobodnie porównywać oferty i wybierać te najlepsze.  Wprawdzie większość  wystawców wie, że Międzynarodowe Targi Poznańskie - oprócz organizacji licznych wydarzeń targowych -  świadczą  także usługi w zakresie kompleksowej aranżacji stoisk, mieliśmy przekonanie, że konieczne jest wyraźne, łatwo identyfikowalne  wyróżnienie tego obszaru naszej działalności. Zespół ten funkcjonuje bowiem na rynku tak jak wyspecjalizowane firmy zajmujące się budową stoisk i jest to rynek wysoce konkurencyjny. Z naszych obserwacji wynikało także, że potrzebna jest zmiana sposobu komunikowania się z klientami, tak aby byli pewni, że współpraca z nami to gwarancja usług wysokiej jakości w przystępnej cenie oraz pakiet korzyści dodatkowych, których nie znajdą na rynku.

 

 

Wyróżnij się lub zgiń – to hasło zrobiło furorę na rynku. Co zatem wyróżnia IDEAEXPO.MTP spośród firm działających w obszarze budowy stoisk?

 

Wyróżniają nas unikatowe kompetencje i doświadczenie gromadzone przez wiele lat. Dysponujemy jedynym w Polsce tak wysoko wykwalifikowanym zespołem pracowników. Na potrzeby naszych wystawców pracuje ponad 100 osób, w tym ponad 20 projektantów wyspecjalizowanych w aranżacji przestrzeni targowych, kilkunastu doświadczonych konsultantów oraz fachowy personel techniczny. Nasze magazyny wypełnione są po brzegi elementami konstrukcyjnym, z czego sporą część stanowi dająca się znakomicie aranżować Maxima. Mamy też własną stolarnię, w której powstają stoiska nietypowe. Ważnym elementem ekspozycji jest także wyposażenie, zdecydowaliśmy się więc na zakup najnowszej kolekcji mebli, które będą do dyspozycji klientów już w styczniu.

 

Czy to wystarczy, aby być ekspertem na rynku?

Moce produkcyjne oraz kompetencje personelu  pozwalają nam budować blisko 6000 stoisk rocznie, co stanowi  aż połowę wszystkich stoisk budowanych na targach w Poznaniu i coraz więcej realizacji w innych ośrodkach targowych, także poza Polską. Ale to oczywiście nie wszystko. Mając tak duże  doświadczenie w branży targowej i korzystając z wiedzy, której dostarcza nam cała nasza firma – jedyne centrum targowe odnotowywane w rankingach światowych – mamy możliwość zaproponowania wystawcom czegoś więcej niż tylko stoisko.

 

Jakie zatem korzyści daje wystawcom skorzystanie z usług IDEAEXPO.MTP?

Jako ekspert gwarantujemy naszym klientom zoptymalizowany udział w targach. Oznacza to ni mniej ni więcej tyle, że wystawca otrzymuje ofertę nie tylko  ściśle dopasowaną do potrzeb i wielkości budżetu, ale także dostosowaną do charakteru targów, kondycji branży, obecności konkurencji czy też profilu zwiedzających. Dbamy przy tym o to, aby wysokiej jakości usług towarzyszyła rozsądna cena. Koncentrujemy się na oferowaniu klientom gotowej koncepcji udziału w targach – skutecznej, nie przeszacowanej pod względem kosztów i przede wszystkim pozwalającej realizować cele biznesowe Optymalizację kosztów uzyskujemy także dzięki tworzeniu dla klientów ofert wieloletnich. Zapewniamy magazynowanie elementów oraz  ponowny montaż stoiska wraz z pełną obsługą logistyczną na dowolnych targach w Polsce i na świecie.

 

Kto może liczyć na tak kompleksową opiekę? Pewnie tylko najwięksi?

Na profesjonalną i kompleksową  obsługę mogą liczyć wszyscy klienci bez względu na wielkość stoiska i charakter zabudowy. Targi są przecież po to, aby każdy, niezależnie od swojej pozycji na rynku, mógł w pełni z nich korzystać, skutecznie realizując założone cele. Stoisko musi to zapewniać, bo to przecież targowa „siedziba” przedsiębiorstwa. Rzeczywiście mniejsze firmy z reguły dysponują niewielkimi budżetami. Ale to wcale nie znaczy, że nie mogą się skutecznie zaprezentować się na targach. Z naszej strony mogą one liczyć na wsparcie. Jako integralna część MTP mamy możliwość zorganizowania – w ramach posiadanego budżetu - kompleksowego wystąpienia targowego z uwzględnieniem pełnej logistyki czy też skutecznych działań promocyjnych oraz  eventów.

 

Eksperctwo to także pewna misja

Jako ekspert rzeczywiście możemy sobie pozwolić na to, aby spojrzeć na rynek usług targowych w szerszej perspektywie. Znamy się na tym, co robimy, co więcej, rozwijamy się i poszerzamy zakres usług, podnosimy własne kompetencje i śledzimy na bieżąco trendy w wystawiennictwie. Ale to nie wszystko, chcemy się swoją wiedzą dzielić. Choć działamy na zasadach komercyjnych, zawsze na pierwszym miejscu stawiamy cele naszych klientów. Jeśli wystawcy zrealizują swoje cele biznesowe, skuteczność targów  jako narzędzia komunikacji marketingowej będzie się podnosiła. Długofalowo przyczyni się to  do rozwoju całego rynku usług targowych i będzie sprzyjać rozwojowi gospodarczemu.

 

 

A jak zmienił się w ostatnich latach zakres waszej działalności?

Klasyczne stoiska to tylko jeden z obszarów naszej aktywności. Pokusiłbym się o nawet o stwierdzenie, że w pewnym momencie przestaliśmy mówić o budowie stoisk, a bardziej o projektowaniu przestrzeni i to nie tylko wystawienniczej. Jesteśmy chyba jedyną na rynku firmą która jest w stanie profesjonalnie zaaranżować niemalże każdą powierzchnię pod kątem wydarzeń o charakterze sportowym, społecznym czy kulturalnym. Obsługujemy m.in. zawody konne CSI3*W, czyli znaną wszystkim Cavaliadę, która doczekała się także edycji warszawskiej. Budujemy w pełni wyposażone sale konferencyjne. profesjonalne sceny i wybiegi, aranżujemy wnętrza Nie sposób nie wspomnieć, że byliśmy odpowiedzialni za przygotowanie terenu MTP na potrzeby Konferencji Klimatycznej COP 14, spotkania młodzieży Taize czy też  Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej. Od lat też kompleksowo przygotowujemy światowej rangi wystawy zwierząt – psów i kotów rasowych, gołębi pocztowych i ozdobnych, czy też znaną powszechnie Krajową Wystawę Zwierząt Hodowlanych. Mamy sporo osiągnięć na rynku międzynarodowym. Tylko w tym roku byliśmy z naszymi wystawcami w Londynie, Paryżu, Hanowerze, Monachium, Berlinie, Bolonii, a nawet w Cannes. A na koniec ciekawostka. W tym roku przygotowaliśmy niespodziankę dla Poznaniaków. W czasie największych letnich upałów na terenie MTP zbudowaliśmy plażę z boiskami do siatkówki plażowej, gry w bule oraz miejsca do wypoczynku dla rodzin z dziećmi z piaskownica, leżakami parasolami i kurtyną wodną.

 

Jak zmienia się rynek budowy stoisk

Przede wszystkim z roku na rok rosną oczekiwania klientów. W zasadzie każdy z nich wymaga indywidualnej opieki, doradztwa, bardzo dużej kreatywności i zrozumienia potrzeb. Stąd tak ważne staje się budowanie długofalowych, opartych na pełnym zaufaniu relacji. Wyzwaniem w branży są również zmieniające się trendy. przejawiające się choćby w wykorzystaniu nietypowych materiałów i rozwiązań architektonicznych nie kojarzonych dotychczas z wystawiennictwem. Co jakiś czas trzeba też odświeżać kolekcje mebli i wyposażenia. Ostatni czas to także duży wzrost zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju multimedia. Już zwykłe plazmy i komputery z dostępem do Internetu nie wystarczają. Ekrany bezszwowe, stoły i ekrany dotykowe, profesjonalne systemy nagłośnienia i oświetlenia pojawiają się na  stoiskach coraz częściej. I ten trend będzie się w przyszłości umacniał

 

Dziękuję za rozmowę.

 

[ Wstecz ]