Wywiad z Dyrektorem IDEAEXPO.MTP

 

fot-marcin_melanowicz-8932.jpgZ ideą na targi

rozmowa ze  Zbigniewem Józefiokiem

dyrektorem IDEAEXPO.MTP

 

 

 

 

 

Jaki był rok 2011 dla wydziału, którego jest Pan szefem?

Ubiegły rok przyniósł wiele zmian, które zostały wprowadzone po to, aby jeszcze lepiej wykorzystać wiedzę i duże doświadczenie naszego  zespołu. To z kolei miało na celu podniesienie  jakości usług, których beneficjentami są nasi klienci, czyli wystawcy targów i organizatorzy różnego rodzaju wydarzeń organizowanych nie tylko w Poznaniu,  lecz także poza naszym miastem.

Proszę nam przybliżyć, jakie to są usługi.

Nasz wydział, który liczy 76 osób, składa się z dwóch ściśle współpracujących ze sobą zespołów. Pierwszą grupę  tworzą osoby odpowiedzialne za kontakty z wystawcami w zakresie projektowania i budowy stoisk targowych oraz aranżacji wydarzeń. Druga grupa zajmuje się świadczeniem usług technicznych bezpośrednio przed targami i w czasie samych targów. Mam tutaj na myśli usługi związane przede wszystkim z montażem stoisk targowych, a także z transportem, logistyką, instalowaniem wszelkich przyłączy czy też zawieszaniem banerów i innych elementów reklamowych.

W którym obszarze działalności zespołu nastąpiły największe zmiany?

Największe zmiany dotyczyły zespołu zajmującego się projektowaniem i budową stoisk targowych. Już  w połowie 2011 roku został wyodrębniony drugi zespół zajmujący się budową stoisk i obsługą wydarzeń poza terenem targów poznańskich. Muszę powiedzieć, że ta część naszej działalności rozwija się niezwykle dynamicznie. Znacząco zwiększyliśmy aktywność we wszystkich liczących się ośrodkach targowych w Polsce i w Europie.

Istotną i zauważalną zmianą było wprowadzenie dla naszych usług nowej marki IDEAEXPO.MTP. Było to podyktowane tym, że nasz zespół od lat funkcjonuje na rynku tak jak wyspecjalizowane firmy zajmujące się budową stoisk. Jest to rynek wysoce konkurencyjny. Większość naszych  wystawców wie, że Międzynarodowe Targi Poznańskie oprócz organizacji licznych wydarzeń targowych świadczą  także usługi w zakresie kompleksowej aranżacji stoisk targowych, ale mieliśmy przekonanie, że konieczne jest wyraźne, łatwo identyfikowalne  wyróżnienie tego obszaru naszej działalności. A mamy się czym pochwalić. Działamy już od ponad 30 lat, a nasz zespół buduje w ciągu roku blisko 6000 stoisk. To połowa wszystkich stoisk budowanych na targach w Poznaniu i coraz większa liczba realizacji w innych ośrodkach targowych, również poza granicami Polski.

Rzeczywiście, te liczby robią wrażenie. Proszę nam uchylić rąbka tajemnicy, jak przebiegały prace nad wdrożeniem nowej marki?

IDEAEXPO.MTP Ekspert w budowie stoisk – bo taka jest pełna nazwa naszej marki – powstała po analizie rynku usług budowy stoisk oraz weryfikacji naszych własnych kompetencji i potencjału. Potrzebna była zmiana sposobu komunikowania się z klientami, tak aby mieli pewność, że współpraca z nami to gwarancja usług wysokiej jakości w przystępnej cenie oraz pakiet korzyści dodatkowych, których nie znajdą na rynku. Mając tak duże  doświadczenie w branży targowej i korzystając z wiedzy, której dostarcza nam cała nasza firma – jedyne centrum targowe odnotowywane w rankingach światowych – mamy możliwość zaproponowania wystawcom wartości dodanej.. 

A co konkretnie proponują Państwo wystawcom?

Jako ekspert w budowie stoisk gwarantujemy naszym klientom, że zoptymalizujemy ich udział w targach. Takie podejście wyróżnia nas na rynku, bo choć działamy na zasadach komercyjnych, zawsze na pierwszym miejscu stawiamy cele naszych klientów. Jeśli wystawcy zrealizują swoje cele biznesowe, skuteczność targów  jako narzędzia komunikacji marketingowej będzie się podnosiła. Długofalowo przyczyni się to  do rozwoju całego rynku usług targowych i będzie sprzyjać rozwojowi gospodarczemu. Chciałbym dodać, że filozofia naszego działania nie zmieniła się.  Znamy się na tym, co robimy, co więcej, rozwijamy się i poszerzamy zakres usług, podnosimy własne kompetencje. Naszym oczkiem w głowie pozostaje wysoka jakość, przy zachowaniu rozsądku w obszarze cen. Eksperctwo to także swego rodzaju misja.  Chcemy i możemy edukować i dzielić się wiedzą, szczególnie z tymi, którzy nie mogą na dłużej oddelegować części personelu do prac związanych z organizacją wyjazdu na targi. A takich przedsiębiorców jest teraz większość. Co nie znaczy, że nie mogą oni zaplanować udziału w targach perfekcyjnie. Nasza głowa w tym, by większość zadań związanych z przygotowaniem stoiska przejąć na siebie. Jako integralna część MTP mamy możliwość zorganizowania kompleksowego wystąpienia targowego.

Jak  wprowadzenie nowej marki odbierają wystawcy?

Wprowadzenie nowej marki to wielkie wyzwanie. Wszystkie działania trzeba przeprowadzić w taki sposób, aby klienci, którzy do tej pory okazywali nam zaufanie, nadal mieli pewność, że współpracują  z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. Z drugiej strony uporządkowanie sposobu  komunikacji z rynkiem oraz sformułowanie jasnego i klarownego przekazu ma ułatwić dotarcie  do  wystawców, którzy z różnych przyczyn do tej pory nie zdecydowali się na współpracę z nami. Muszę się pochwalić, że z badań marketingowych  wynika, iż po niespełna dwóch miesiącach od wprowadzenia IDEAEXPO.MTP rozpoznaje ją i właściwie kojarzy aż 22% respondentów. Rekordy popularności bije też nasza strona internetowa www.ideaexpo.pl, którą systematycznie rozbudowujemy. Zachęcamy też do korzystania z zamieszczonego na niej formularza „Zapytaj eksperta”, gdzie można zadać wszelkie pytania związane z szeroko rozumianą aranżacją wystąpień targowych.  Cieszymy się, że wprowadzenie nowego systemu identyfikacji wizualnej przebiegało bez zakłóceń, chociaż odbywało się  w dość gorącym okresie, mianowicie w samym środku przygotowań do największych w Polsce targów budownictwa BUDMA. Przed nami jeszcze sporo pracy, branża targowa charakteryzuje się bowiem cyklicznością. Dopiero gdy minie targowy rok, będziemy mogli uznać, że informacja o nowej marce dotarła do wszystkich naszych klientów, a jej rozpoznawalność osiągnęła satysfakcjonujący nas poziom.

Dziękuję za rozmowę

[ Wstecz ]